Monday, June 29, 2015

Kes Dera Adik Yaya

Kenapalah dengan budak yang tak berdaya tu juga ko balun?  Kenapalah budak yang tak berdosa tu juga yang jadi mangsa?  Kenapalah budak yang comel dan suci tu juga yang ko jadikan sasaran?  Apa ko ingat budak tu punching bag ke?  Kalau nak sangat membalun, pergilah masuk tomoi ker, tinju ker, ha ko balunlah puas-puas.

Ishhh, aku sungguh-sungguh tak puas hatilah dengan orang yang suka mendera budak-budak ni.  Ya lah, budak-budak tu bukan tandingan kita yang dewasa ni.  Apalah yang diorang tahu.  Kalau kena pukul, kena tendang semua bukannya diorang boleh balas balik.  Bukan diorang boleh pertahankan diri.  Agaknya itulah sebabnya orang dewasa suka lepaskan geram kepada budak-budak, sebab diorang tak boleh balas balik.  Lagilah sedap memukul.

Ya Allah,  ke manalah perginya sifat belas kasihan, kasih sayang, cinta sesama manusia.  Budak-budak kan suci, comel, mesra.  Tak faham sungguh aku.

Semoga si pendera adik Yaya tu cepat-cepat dapat ditemui dan ditangkap.  Larilah ke ceruk mana pun yang salah akan tetap bersalah.  Walaupun terlepas hukuman di dunia, di akhirat nanti ko tetap akan dihitung.


AZLINA MY

No comments: