Monday, January 14, 2013

Diluah Mati Emak, Ditelan Mati Bapak

bila sesuatu pergolakan terjadi, mudah untuk menuding jari mengatakan orang tu yang salah, orang ni yang salah.  sedangkan jalan penyelesaiannya ada sekiranya mahu.  ruang untuk perbincangan terbuka luas. hakikatnya diri masing-masing ego untuk mengakui kesilapan sendiri.  apa yang pasti Allah SWT jua tempat mengadu hal.

DOA HILANGKAN MARAH



A’uzubillahi minasy syaitanir rajimi. Allahummagfirli zanbi wazhab gaiza qalbi wa ajirni minasy syaitanir rajimi.

Maksudnya

“Aku berlindung kepada Allah dari godaan syetan yang terkutuk. Ya Allah, ampunilah dosaku dan hilangkanlah kepanasan hatiku dan lepaskanlah aku dari gangguan syetan yang terkutuk.”



DOA JAUHKAN PERMUSUHAN



Allahumma la tusymit bi ‘adwwi wa la tasu’ubi sadiqi wa la taj’al musibati fi dini wa la taj’alid dunya akbara hami wa la tusallit ‘alayya man la yarhamuni ya hayyu ya qayyumu.

Maksudnya

“Ya Allah, janganlah jadikan musuhku gembira karena kesusahanku, dan janganlah jadikan temanku membuat kejahatan terhadapku dan janganlah jadikan kemalanganku dalam urusan agamaku dan janganlah jadikan kepentingan dunia menjadi pusat perhatianku dan janganlah jadikan orang yang tidak berbelas kasihan bermaharajalela atasku, wahai Tuhan yang hidup yang berdiri sendiri.”



sumber : google

Lina

No comments: