Thursday, March 22, 2012

Kes Penculikan di Kuantan

*Terkini mengenai kes ini...Siti Nur Fatihah telah ditemui dalam keadaan selamat.  realitinya dia tidak diculik tetapi diambil oleh kawan-kawannya dan pergi ke rumah teman lelakinya.  semuanya telah dirancang.  hasil siasatan polis melaporkan yang dia tidak mahu balik ke rumah kerana merasa terkongkong.  sekarang ini dia dijaga oleh Jabatan Kebajikan Masyarakat dan akan menjalani proses kaunseling termasuk ibu bapanya*


Sumber : Berita Harian


emmm...buat semua orang risau, tak taulah remaja sekarang ni...ingat perkara macam ni boleh buat main-main ker.

amat menakutkan!  satu penculikan telah berlaku di bandar Kuantan.  mangsanya seorang remaja perempuan berumur 15 tahun.  dahlah rumah dan tempat remaja tu diculik dekat dengan kawasan rumah mak aku.  kebelakangan ni macam berturut-turutlah kejadian yang menimpa budak dan remaja.


tolong sebar-sebarkan.  sama-samalah kita berdoa semoga tiada apa-apa yang buruk berlaku kepada remaja tersebut dan dia dijumpai semula dengan selamat, insyaAllah.

Lina

10 comments:

ieda said...

ya allah memang menakutkan kan dik
nak2 berlaku di daerah kita nie huhuhu
minta dijauhkan dan minta2 lah adik nie selamat huhuh

LYAfrina said...

mmg sedih n terkejut tau kes ni.. moga adik ni selamat n dilindungi allah swt

Zue AnnaLeeya said...

tulah lina...
dah kt kuantan plak nih...
takutnya kan???? mcm2 kes skrg...
skrg ni pon dah x brani nak sruh si kakak tu pegi kedai wlupon berteman....

Ena Qalinsya said...

DUSTA semata2..
upanye lari ikut bf
kita punye la berdebar takut jadi pada anak2 kite, dia leh main2 plak.. hamjadah toll!!!
aku jmp mmg sah aku sepak dia ni...

Neeza.Areef said...

kesian kat parents
mntk2 kita djauhkan la dgn kes2 cam nie..
x pasal2 kna kaunseling

Lina said...

ieda

zaman skrg ni mmg menakutkan kak ieda...xleh dah nak buat main2 pasal keselamatan anak2 ni

Lina said...

lyafarina

mula2 tu mmg risaulah tp bila berita terkini sebenarnya bukan kes culik jd geram lah pulak

Lina said...

zue annaleeya

zaman skrg ni bukan sama cam zaman kita dulu zue...dah lain dah...xyahlah bg anak g kedai dah zue risau jdnya

Lina said...

ena qalinsya

sabo ena sabo hehe...aku pun bengang jg bila baca berita pg ni ada ke kest gitu hai budak2 zaman skrg

Lina said...

neeza arif

itulah tak kesian sungguh kat mak ayahnya