Thursday, February 2, 2012

Oh Harga Barang

malam tadi pergi Tunas Manja beli barang-barang makan sikit.  toh teh toh teh totalnya RM119.20.  emmm barang tak sebanyak mana tapi pergi juga RM100 lebih.  ini baru 2 orang anak campur dengan mak paknya 4 orang punya barang.  bayangkan yang ada 4, 5 orang anak macam manalah perbelanjaan barang dapur sebulan kan.  aku rasa sekarang ni macam setiap bulan harga barang naik.  harga barang melebihi pendapatan bulanan pulak.  

oh ya kat Tunas Manja semalam tak ada minyak masaklah.  yang ada minyak paket 1kg tu dengan minyak jagung dan minyak matahari.  minyak masak sawit yang brand cap buruh ke, seri murni ke dan seangkatan dengannya tu tak ada.  pelik jugak.  minyak masak nak naik harga lagi ke?  tempat kalian macam mana pula?


Lina

10 comments:

~izan~ said...

kat giant ari tu pun izan gi takde kak..ada minyak mahal2 tu je...

kat tunas mnja kat umah mak ni pun susah nk dpt minyak..sorok ke apa tah ek depa ni..susah jadinya kita..

Ayen... said...

skrg ni sume bende makin naik,mane ade makin turun...

ieda said...

huhuhu skrg nie memang menyiksakan ..
tunggulah lepas pilihan raya nie , lebih sedih huhuhu

harap2 rakyat buatlah pilihan yg betul .. kita bagi peluang kat org lain pula , mana tahu ada besar perubahan dan boleh bela kita yg susah nie huhuh ...

Nizam said...

Ande harapan naik harge lagi la tu....

mamyharraz said...

sy jarang beli brg dapur sbb asyiklah dok mkn rmh mak hmm nampaknya kena survey jugak harga bhn mentah ni..esok2 nak beli taulah harga tu ok ke tak

Lina said...

izan

ye ke...ohhh ingatkan kat tunas manja je yg kak ina pegi je

Lina said...

ayen

betul tu dlm sebulan tu 2, 3 kali naik harga

Lina said...

ieda

betul tu kak ieda...pilihan raya kali ni kita kena buat pilihan yg betul...x salah rasanya klu nak buat pembaharuan...klu x cuba x tau kan

Lina said...

nizam

kita tunggu je lah en nizam

Lina said...

mamyharraz

hehe mkn katumah mak laaagi sedap kan