Wednesday, September 28, 2011

Jalan-Jalan Ke Pasar Sehari Raub

pagi hari Ahad berkesempatan untuk pergi ke Pasar Sehari Raub.  Pasar Sehari ni terletak di tengah-tengah bandar Raub, dekat padang Majlis Daerah Raub.  seronok pergi situ sebab boleh dapat bermacam-macam jenis sayur-sayur kampung.

ini buah perah.  nak menyediakannya sebelum dimakan rumit sikit.

saja jer ambil gambar rebung ni 

suasana di bahagian sayur-sayur

gerai jual jagung mutiara.  banyak sungguh jagung yang dibawa, berguni-guni.  aku pun beli juga nak bawa balik.

sebelah kanan tu simpang nak masuk ke rumah Mak Ngah aku.  saja ambil buat kenangan sebab bila Empangan Klau tu dibina dah tak dapat dah lalu sini.

ni nak masuk simpang lar ni, RTP Lembah Klau

tak taulah nanti akan datang dapat lagi tak qistina tengok tempat dia bergambar ni.  kemungkinan tanah-tanah ni akan diambil disebabkan pembinaan empangan tu lah.

kami bertolak balik dari Raub kira-kira pukul 2.30 petang.  hala balik ni kami ikut Lanchang, cepat jer sampai.  hajat hati nak singgah Kuala Gandah tapi kesuntukan masa.  lain kali lar kot.


Lina

3 comments:

WuMing said...

Wahh. pasar tuu banyak hasil-hasil hutan..

Lina said...

wuming

mmg pun kdg2 yg x penah tgk pun ada

Diana said...

Itu simpang nak masuk kampung saya juga.... Nak balik!!