Monday, August 15, 2011

Kuih 10 Biji RM1, Murtabak RM1 Di Stadium Darulaman


bukan gambar sebenar : sumber dari google

Kebiasaanya kuih muih dijual pada harga RM1 untuk 3 biji manakala murtabak pula dijual RM2 untuk satu keping di mana-mana bazar Ramadan di negeri ini. Berbeza dengan bazar Ramadan di perkarangan Stadium Darulaman, orang ramai sekitar bandar raya ini berpeluang menikmati pelbagai jenis kuih muih seperti karipap, masalodeh, keria, buah melaka, cucur jagung dan cucur badak yang dijual pada harga RM1 untuk 10 biji. Pergh!  memang alah membeli menang memakan.
Sumber - mynewshub.my



Petikan berita diambil dari blog akuanakpahang.

wahhh kalau macam ni lar harga kuihnya aku pun nak hehe.  memang respek lar kepada peniaga ni sebab tidak memikirkan untung semata-mata.  ye lar kalau nak dikira dengan harga barang sekarang ni rasanya kalau jual kuih harga macam tu memang tak balik modal tapi mana tau kan dengan keberkatan bulan Ramadan ni dan keikhlasan dia berniaga, dilimpahkan rezeki berlipat kali ganda.  kat Kuantan ni nak dapat harga kuih macam tu emmm memang tak adalah.


Lina

7 comments:

ieda said...

eh tul ke dikkk
x pernah pula dgr ada gerai mcm tuu .. murah tuu :)

~izan~ said...

murah btol tu..kena try tgk ni..mungkin size berbeza sikit kot..tp kalau size biasa,mmg kenyang la RM1 pun =)

atty's said...

memang murah harga kueh2 tu,
kalau kt bangi kuih satu 40cents

Lina said...

ieda

entah lar kak ieda tp dan 2 kali sy baca berita pasal kuih murah ni tp tu lar jauh sgt kat Kedah nun

Lina said...

izan

emmm mungkin kecik skit kot tp ok lar kan padanlah dgn harganya tu

Lina said...

atty

sama lar cam harga kuih kat kuantan ni kak ty 30sen, 40 sen tu bese lar

Nizam said...

Kala ka Kuantan gitu mau hari2 koi pegi....