Wednesday, May 25, 2011

Air! Air! Air!

dari semalam lagi kat rumah aku tak ada air.  dahlah semalam aku cuti tup tup takde air lak.  mula-mula ingatkan kawasan rumah aku saja tapi bila selidik-selidik hampir seluruh Kuantan tak ada air.  apakah masalahnya?  kenapa tak ada hebahan?  ke aku jer tak tahu tapi rasanya tak ada pemberitahuan pun pasal tak ada air.  ke ada antara korang yang dah tahu memang tak ada air.  cer cerita sikit.  kalau memang betul tak ada hebahan memang melampau lar.  kalau macam aku ni duduk berempat, anak kecil lagi bole lar nak survive dengan air tangki tapi kalau dah masuk hari ketiga nanti tak tahulah.  cuba bayangkan yang keluarga ramai tu camne?  kalau pihak JBA hantar bekalan air tak apa juga ni tak ada pun.

gambar dari google

dahlah sekarang ni kat ofis tak ada air.  ada sekejap pagi tadi jer huhu.  masjid besar pun tak ada air ni.  adusss camne nak buang hasil perkumuhan tu semua?  takkan nak tahan sampai ke petang.  mampus den!  air oh air! bilalah kau nak ada semula.  betullah kata orang tak ada elektrik tahan lagi tapi kalau tak ada air memang haru biru. minta-mintalah petang ni dah ok seperti biasa, insyaAllah.

Lina

6 comments:

Ayen... said...

motor pam kat loji sg kobat rosak,mgkin paling cepat mlm ni klu x esok baru ade.sabo yek tahanlaa dulu hasil kumuhan tu sampai esok barulaa seronok ckit mase nak buang nanti sbb skaligus.......kahkahkahkah.

Lina said...

ayen

cehhh mane bole tahan putuslar urat kencing urat ek ek sumer tu...xper klu katanya ari esok bole tahan lg air kat umah tuh

~izan~ said...

haa...ni citer ari tu ni.mmg susah rasa air takde tiba2.bgn pg bukak2 takde air..harapkan air tangki je huhu..bila dgr satu kuantan takde,mmg dah agak,mesti lama gak =(

azian said...

akak kan, better takde karen dr takde air taw...

org2 dulu camne la ek kl air takde...

kita yg ade air ni kdg2 duk membazir jek...
akak punya bil pernah sampai 200 lebih sebab paip pecah....rugi air dan rugi duit!!!!

pastukan, paipnya pecah 3 kali!!!!!


teruk betul kontraktor!!!!(uiiit...salahkan kontarktor lak...heheheh)

Lina said...

izan

nasib baik 2 ari jer xde air...mlm tu bila bukak paip ada air mmg lega seleganya

Lina said...

azian

setuju tu lebih baik xde letrik dr xde air...cam x lengkap jer hidup

cecah RM200! fuhhh bil kat umah sy nak sampai RM10 pun bercinta hehe