Tuesday, April 5, 2011

Nyaris Accident Dengan Motor

aduhhh pagi-pagi lagi dah lari mood.  seperti biasa pagi hari kerja...aku bawa kereta dengan si kecik aku lar...hantar dia rumah mertua pas tu pegi kerja.  en khairol pulak bawak anak dara tu hantar pegi tadika dengan motor.  tak tau lar macam mana kat satu simpang...masih dalam taman perumahan aku...aku dah berhenti tengok kenderaan kiri kanan kan...bila aku tengok clear aku pun keluar lar.  entah macam mana tiba-tiba aku dengar orang jerit hoi! kuat sangat.  masa aku tersentak tu baru aku nampak ada motor kat tepi kiri kereta aku dan nyaris nak langgar dia.  biasalah orang yang bawa motor tu pandang aku dengan muka marah giler.  aku ni memang tergamam lar sebab masa aku berhenti kat simpang tu memang aku tengok tak ada kereta atau motor pun dari belah kiri.  aku pun pelik lar macam mana aku boleh tak nampak motor tu.  kalau aku nampak takkan lar aku bodoh sangat nak keluar simpang kan.  apa pun alhamdulillah tak jadi apa-apa.  lepas ni memang kena lebih berhati-hati lar nampaknya.


Lina

5 comments:

atty's said...

ye lah..rasanya moto tu pun dtg dari belah yg salah kot..tu yg lina tak pasan..

takpe..len kali hati-hati ye lina

AkuAnakMuda... said...

hahahaha....pengalaman boleh jadi pengajaran kan.

Zue AnnaLeeya said...

abis yg moto tuh duk belah kiri nape???? mmg x prasan kan??? sib baik x ape2...

Amy Syaquena said...

alhamdulillah nasib x apa2 , pasni kena lebih berhati2 lagi k..

azlina said...

kadang2 bila memandu kereta kita tak perasan ada motor di belakang sebelah tepi terlindung sikit...akk selalu hantar leya ke sekolah naik motor kalau ada kereta di bahagian depan dah bagi signal nak belok selalunya akk biar kereta belok dahulu baru akk belok...dengan itu lebih selamat dah rasa jadi pemandu kereta dan motor..