Thursday, April 28, 2011

Apakah Anda Rasa Apa Yang Aku Rasa?

wahhh tajuk macam lirik lagu lak :)).  sebenarnya aku nak luahkan perasaan jer.  aku rasa sekarang ni kos sara hidup dah makin tinggilar.  ok macam aku ni, gaji bersih yang aku dapat (ini yang setelah dibuat potongan sedia ada) nak kata banyak sangat pun tak juga, nak kata sikit sangat macam tak bersyukur...pendek kata sederhana.  gaji bersih tu pulak ada tolak lagi hutang-piutang yang tak termasuk potongan sedia ada (adusss kalau tak ada hutang memang tak sah).  jadi yang tinggalnya itulah nak buat belanja seharian, nak isi minyak, nak simpan ker ape.  Macam RM50 sekarang ni satu hari jer boleh habis, belinya takde ape pun nampak...RM50 tu dah sama taraf dengan RM10 dah.  kiranya duit gaji tu memang cukup-cukup jer untuk mendapat gaji bulan berikutnya.  kadang-kadang baru tengah bulan pun dah tercungap-cungap.  ada tak antara korang yang rasa macam apa yang aku rasa?  ker aku yang tak pandai nak atur perbelanjaan?  tapi itu lar yang aku rasa.  kalau gaji naik pun aku rasa tak ada beza sebab harga barang pun seiring jer naik tanpa kita sedar.  ape kata kita kongsi cara perbelanjaan masing-masing.  mana tau boleh dapat idea dari situ kan?


Lina

10 comments:

AkuAnakMuda... said...

kwn ni tiap2 bulan rase ape yg awk rase,huhuhuhu.....

Ena Qalinsya said...

aikkkk dh nek pangkat 'EO' pun masih kekurangan gak ke hehehe

atty's said...

Kty pun kadang cengitu jugak..huhuuhuhuh

Lina said...

akuanakmuda

mmg kita saling memahami huhu

Lina said...

ena qalinsya

nampak mmg sedap nek pangkat tu ena bg org lantikan baru tp bg org lama cam aku eceh hehe xde beza byk pun gajinyer

Lina said...

atty

kak ty pun rasa jg ek...kak ty lg lar kan duk kat kl tp skrg ni ktn pun cam kl dah kosnya

Anamarza said...

memang tinggi, duk kat kampung pun terasa kos hidup tinggi usahkan yg duduk di bandar (-_-)

Salam Perkenalan

Coretan Terkini: Join Bloglist Anamarza @ Tukar Link suka sama suka

watie wyyn said...

yelah kak.. skang ni duit tu mcm tak bernilai jer.. air kkosong pun skang da 50sen..tp org tak rasa sbb sume ahkau yg setel..hahahahah

org kata klu nak sennag di kemudian ari 1/3 buat belanja, 1/3 simppan , 1/3 lg bg parent baru berkat..tp mampu ke??

Lina said...

anamarza

salam kenal...
ohhh duk kat kg pun sama cam kat bandar yer...

Lina said...

watie wyyn

emmm watie xpelar ahkau bisnesman...xlar mrasa sgt...tu lar kan org kata klu nak hidup senang buat bisnes...klu harap mkn gaji jer mmg susah