Tuesday, February 15, 2011

LASKAR PELANGI - What an inspired Movie!




baru sebentar tadi aku tengok filem Laskar Pelangi di Astro Ria.  memang bagus ceritanya.  aku dah lama tau pasal cerita ni tapi tak berkesempatan nak tengok.  walaupun masa aku tengok tadi dah separuh cerita tapi tetap mengesankan.  kena cari  novelnya ni.  kalau korang tak pernah tengok lagi filem ni aku cadangkan korang pergilah cari CD ke apa memang berbaloi sebab memberi inspirasi kepada kita.  kalau nak menuntut ilmu tu tak kira di mana atau dalam keadaan apa.  miskin ke kaya ke tetap boleh tuntut ilmu asalkan ada kemahuan.  walaupun ada watak dalam filem ni tak dapat mengejar cita-citanya disebabkan tuntutan hidup tapi semangatnya tidak pernah padam.  ok aku tinggalkan korang dengan sedikit trailer daripada filem ni yer.

Lina

2 comments:

atty's said...

Malam tadi pun kty layan nak dkt abis , lepas balik jemput anak2 dr tuisyen

Mr.IX said...

btol ke best? mmg pernh dgr laskar pelangi ni tapi tak pernh tgk movie...dgr lagu dia pn best.....searching utk download...