Friday, January 7, 2011

Syurga Di Bawah Telapak Kaki Ibu...Ingat Tu!

aku tak faham lar anak zaman sekarang.  sepatutnya bila dah berjaya dah berkeluarga taklah menyusahkan ibu tapi sebaliknya pula.  ibu ni cuma berharap pada duit pencen yang tak seberapa tapi diambil oleh anak pula.  kalau ambil untuk menyara ibu tu takpe lah juga tapi untuk kegunaan sendiri pulak.  bukan anak jer tapi sampai ke cucu-cucu pun buat cam tu.  bila duit dah tak ada pandai pulak hantar ibu tu ke rumah anak seorang lagi.  kesian kan ibu tu diambil bila perlu lepas tu bila dah tak ada apa buat macam tu pulak.  jaga sebab nakkan duit ibu tu jer.  cucu-cucu tu pulak bukannya sekolah lagi semua dah besar panjang dah kerja dan ada yang dah berkeluarga tapi ikut sama bersekongkol pulak.  tak kesian langsung pada ibu yang dah tua tu.  ishhh aku angin betullah dengan perkara ini.  aku harap sangat-sangat anak-anak aku nanti tak berperangai macam tu, insya-Allah.

Lina

3 comments:

cik gObu said...

ya allah
apsal lah kejam nyer

tak kesian ker

ni yg takot nie

Ayen Giggs said...

Dunie dah nak kiamat kot.....

atty's said...

harap anak2 kita tak jadik mcm tu ye lina..amin