Thursday, January 27, 2011

Getah Oh Getah


RELA JAGA KEBUN GETAH: Ketua Platun RELA, FELDA Lubuk Merbau, Othman Shaari (kanan) bersama anggotanya memerhatikan Yusof Mat, 63, dan isteri, Zabidah Md Daud, 59, menoreh getah ketika mengawal persekitaran kebun getah di FELDA Lubuk Merbau, Kuala Nerang, yang menjadi tumpuan pencuri berikutan harga getah yang melambung tinggi. - Foto Shahrizal Md Noor

fuhhh saper sangka getah sekarang ni dah menjadi barang berharga cam emas lak.  tengok tu gambo tu siap RELA mengawal kebun getah bagi mengelakkan kecurian.  dulu kalau kata penoreh getah nak masuk minang terus jebik.

"uhhh ape kelassss penoreh getah...dahlah bau busuk...i nak kahwin dengan eksekutif jer"

sekarang ni pendapatan sebulan penoreh getah kadang-kadang lebih daripada eksekutif.  dialog pun dah bertukar.

"ohhh si polan si polan tu kerja toreh getah?  ehhhh sape kata i taknak...i nak kahwin dengan dia...busuk pun busuk lar janji duit masyukkkkkkkk"


ohhh jangan lar ada sesape yang terasa lak dengan dialog kat atas tu.  aku cuma nak menggambarkan situasi betapa berharganya getah sekarang hehe.  tak ada kene mengena sama ada dengan yang hidup atau yang mati tau.

emmm sape ada kebun getah juallah kat aku ataupun aku amik upah toreh getah kat kebun korang ok jugak dok huhu.  boleh juga aku sambar ipad sebijik :)

note : gambar dari Berita Harian


Lina

5 comments:

hans said...

pencuri getah memang dari zaman dlu2 lagi ada
jahat tul kan diorang sebab ambil kesempatan

Vote Hans Bernombor 10 Diruangan Komen

atty's said...

kaya ler penoreh getah..skrg.
makin ramai ler pencuri berluluasa

Cik Ila said...

woh...penoreh getah tu kaya kot...sebulan bleh dpt bape...fuhh..masyuk!! haha

Lina said...

hans

tp skrg ni lg kerap sbb getah melambung tinggi

Lina said...

atty

mmg kaya raya lar diorang hehe