Tuesday, November 30, 2010

Sekelip Mata Kehilangan

tengah layan-layan KOSMO sekali terbaca berita ni.  aku rasa terpana sekejap sebab sekelip mata jer kita kehilangan orang yang kita sayang.  ye lar baru jer hantar ke tempat kerja pas tu tak sampai beberapa minit dapat berita yang dia dah tak ada.  kepada isteri arwah Mohd Helmi tersebut aku ucapkan takziah dan moga tabah dan sabar menghadapi dugaan ini.

Pokok reput penyebab ajal


Oleh ADHAM SHADAN

adham.shadan@kosmo.com.my



ISTERI Mohd. Helmi melihat mayat suaminya yang mati dihempap batang pokok reput di Jalan Bukit Nanas, Kuala Lumpur semalam.

--------------------------------------------------------------------------------

KUALA LUMPUR – Seorang wanita hanya mampu menangis apabila suaminya yang baru sahaja menghantarnya ke tempat kerja maut dihempap sebatang pokok reput di Jalan Bukit Nanas di sini semalam.

Kejadian pukul 8.30 pagi itu menyebabkan seorang kakitangan bank, Mohd. Helmi Husain, 37, (gambar kecil) mati selepas mengalami cedera parah di kepala dihempap pokok setinggi lima meter yang terletak di kiri jalan itu ketika hendak ke tempat kerjanya di Jalan Ampang.

Isterinya juga seorang kakitangan bank dan bekerja di Jalan Pudu. Dia yang menerima khabar itu beberapa minit kemudian bergegas ke lokasi kejadian dan hanya mampu menangis.

Sebaik sampai, dia melihat mayat suaminya masih lagi ditimpa batang pokok tersebut sebelum ia dialihkan oleh kakitangan Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL).

Difahamkan, setiap hari, bapa kepada lapan anak itu akan menghantar isterinya ke tempat kerja sebelum dia akan ke pejabatnya pula.

Pegawai Turus Siasatan dan Perundangan Trafik Kuala Lumpur, Deputi Supritendan Abdullah Roning berkata, pokok tersebut tiba-tiba tumbang sebaik mangsa melalui kawasan tersebut.

Lina

4 comments:

Sitisifir10 said...

Aduhai,..ajal tu datang sekelip mata saja :| risaunya suami tak ada di sisi

.::Lynn::. said...

al-fatihah

Ayen Giggs said...

Sedih.....

mummysyafie said...

kesian kan, memang ajal dan maut sudah ketentuan, tapi perkara macam ni boleh dielak

apa pun.. al fatihah..