Tuesday, November 16, 2010

Panggilan Haji

panggilan haji...telah tiba lagi...pada bulan oktober lepas aku dan en khairol bawa mertua aku hantar maklong en khairol nak pergi haji.  kami hantar sampai ke Tabung Haji Kelana Jaya.

budak yang kena bangun pagi

kami bertolak dari Kuantan kira-kira pukul 10.30 pagi berkonvoi bersama-sama dengan anak-anak maklong.  kami terus ke Puchong dulu sebab singgah kat rumah salah seorang anak maklong.  dari Puchong nanti baru ke Kelana Jaya.  lambat jugalah sampai kat Puchong kira-kira pukul 4.30 petang sebab banyak menyinggah.  ye lar masing-masing bawa anak kecil.

kira-kira pukul 6.30 petang baru bertolak ke Kelana Jaya.  kat Kelana Jaya tu dah tentulah sesak sebab dah ramai orang.  ada yang dari pagi dah ada kat situ.

muka amsyar dah kelat jer sebab tak dapat berlari-larian.

kami ni pun dah penat sebenarnya.  ni sementara nak menunggu maklong masuk ke kompleks pukul 9.00 malam.

anak-beranak maklong

masa ni Tuhan jer yang tau betapa penatnya

masa menunggu sempat lagi en khairol buka akaun Tabung Haji.  ye lar tengah promosi serendah RM2 je untuk buka akaun baik tak lepaskan peluang kan.  aku dan anak-anak semua dah ada tinggal ayahnya jer takde lagi akaun hehe.

dah tiba masa nak masuk ke kompleks.  masa ni tengah sedih-sedih juga masing-masing.

dalam pukul 9 lebih dah selesai semua kami terus bertolak balik ke Kuantan malam tu juga.  sampai rumah pukul 2 pagi.  nasib baik dah standby mohon cuti esok tu.  alhamdulillah semua dah selamat.  moga maklong selamat pergi dan selamat pulang semula ke Malaysia dan semoga mendapat haji yang mabrur insya-Allah.



Lina

1 comment:

atty's said...

semoga mendapat haji yang mabrur..

selamat hariraya aidiladha..lina.