Friday, November 26, 2010

Nak Tunjuk Je

pokok apakah ini?

 kita kasi close-up sikit.  dapat teka dah pokok apa?  bunganya masa muda kaler hijau tapi bila dah tua kaler kuning.  pas tu dia keluarkan bau yang aaaaaaaamat wangi.  kalau letak dalam kereta tu memang semerbaklah.  best sangat baunya.

tengok banyak lagi tunas-tunas bunga baru nak keluar.

haha saje jer aku nak tunjuk yang aku ada tanam pokok bunga kenanga.  aku amik anak pokok ni kat umah mak aku sebab setiap kali balik umah mak aku mesti aku petik bunga-bunga kenanga ni kat pokok yang sedia ada.  jadi mak aku pun suruh lah aku bawa balik anak pokok tu (motif mak aku mesti kata kalau balik je anak aku ni abis bunga kenanga aku jadi baik aku suruh dia tanam sendiri haha).  idoklah mak aku pikir gitu kan mak huhuhu.

Lina

7 comments:

- zuriey - said...

dulu kat rumah pun ada tanam pas2 kena tbang..wangikan bau dia

rieyana ynn said...

wangi bunga dia..terutama waktu pg...;D

Ayen Giggs said...

Laaaa pokok kenanga,nasib bgtau klu x mmg x kenal td sbb gambo kabur sgt.Pakai kamera ape mase ambik tu,ke pakai enset je,kihkihkih.....

Lina said...

zuriey

ala sygnya tebang...mesti tgh lebat bunganya

Lina said...

rieyana

waktu mlm pun wangi

Lina said...

ayen

ek elehhh kita pakai kamera murah je bukan cam org tu...mana hasil gambo kamera baru tu...nak gak tgk

.::Lynn::. said...

wangi... i like