Thursday, December 24, 2009

Cara-cara Menghidang Mee Kolok

Ini resepi Kak Lah belajar masa kat Sarawak.  Resepi ni menggunakan sejenis mee yang dipanggil Mee Kolok (kalau ada orang-orang Sarawak yang baca ni betulkan saya kalau salah yer).


Inilah rupanya Mee Kolok tu selepas direbus.  Asalnya mee ni bentuk kering.


Gaulkan dengan minyak bijan


Kemudian digaul dengan kicap


Gaulkan mee tu hingga sebati


Bolehlah dihidang


Makan bersama sup tulang

Walau bagaimanapun aku minta maaflah kalau korang nak tau sama ada sedap ke tak sebab aku tak sempat nak merasa.  Bukan apa dah makan nasi segala sebelum jadi dah terlalu kenyang sangat.  Tak apa kalau ada rezeki aku pergi Sarawak nanti bolehlah rasa kat sana.


Lina