Tuesday, September 8, 2009

Mood Raya Sudah Mariii!!!

Bila nak raya ni tak sah kalau tak ada pelita kan.  Kalau kat kampung-kampung ni setiap rumah meriah dengan pelita keliling rumah.  Kadang-kadang macam bertanding lak rumah sapa yang paling meriah dengan pelitanya.  Kat umah mak aku mesti dah pasang juga pelita.

Kat rumah mertua aku ni pun apa kurangnya.  Walaupun rumah teres tapi tetap nak nampak meriah juga.  Untungnya rumah mertua aku paling hujung jadi bolehlah pasang pelita banyak sikit sampai kat luar kawasan pun boleh.  Malam tadi lepas berbuka Khairol sibuk dengan pelita-pelitanya.  Aku siap perli dia dengan nyanyi lagu raya hehehe tapi itular bila tengok pelita tu terus datang mood raya.


Lina

5 comments:

Nurulhuda|Adlie said...

mentang2 la sempat nak raya, hehe.. tak lama je lagi kan..

salmal's said...

wahh meriahnye pelita. kat kerteh ni jumpe lampu kelip2 je baru. pelita jugak yg bezz. lagi2 kalo bleh cucuh bunga api. hahaha.. dah tua2 tingin agi nak men bunga api yg kaler2 tu.

salmal's said...

wahh meriahnye pelita. kat kerteh ni jumpe lampu kelip2 je baru. pelita jugak yg bezz. lagi2 kalo bleh cucuh bunga api. hahaha.. dah tua2 tingin agi nak men bunga api yg kaler2 tu.

Lina said...

nurul

itu lar pasal... bole pakai baju raya

Lina said...

salmal

eh kat kerteh kan ada pelita yg beso tu... kalo lalu kat kaw perindustrian tu ada banyak... siang2 pun menyala hehehe... mmg lar kdg2 teringin gak nak jd budak2 main bunga api