Friday, November 28, 2008

Tag - 10 Perkara

Aku dapat tag pulak daripada Ena lagi. Rajin betul ko buat tag ni ek, cikgu yang dapat anak murid cam ko ni, bagi kerja sekolah terus je buat hehehe. Oklah untuk tidak menghampakan orang yang bagi tag ni, aku buatlah yer.



Ok, the Rules & Regulations :


Each player of this game starts off with 10 weird things/habits/little known facts about yourself.


People who get tagged need to write a blog of their own 10 weird things/habits/little known facts as well as state this rule clearly.


At the end, you need to choose 10 people to be tagged and list their names.


No tags back!





1. Aku ni memang jenis orang yang cepat kasihan. Bukan saja pada manusia juga pada haiwan. Aku kalau tengok kucing kena pukul ke, kene langgar ke terus mengalir air mata aku. Kalau kucing pun macam tu apatah lagi manusia kan. Kalau tengok orang-orang tua jalan seorang diri mulalah aku ni fikir macam-macam. Kesian pakcik/makcik ni, tak ada anak ke, duk sorang-sorang ke, orang susah ke, tak ada rumah ker macam-macamlah.







2. Aku ni susah nak marah orang. Tak taulah kenapa aku macam tu tapi bila aku terlampau marah, dah tak dengar apa benda yang aku marahkan tapi akan menangis dengan teruk sekali hehehe.







3. Aku rasa aku ni seorang yang cool, kiranya tenang je kan. Aku ni bila aku dengar orang mengata aku pun boleh bersikap tenang je lagi. Macam penyabarlah juga tapi jangan melampaui batas la kan. Bila dah sampai tahap yang melampau sangat siaplah boleh terbalik dunia.







4. Aku ni boleh dikategorikan sebagai pendiam sebenarnya. Aku ambil masa juga nak jadi peramah pada orang yang baru aku kenal. Tapi bila dah kenal lama atau aku jumpa geng yang ngam dengan aku tak berenti la mulut aku bercakap.







5. Aku ni bukan jenis yang jaga tepi kain orang. Jaga bersebab tu lainlah kan tapi yang jaga tak ada sebab tu. Suka nak tahu hal orang, suka dengar cerita dalam kain orang lepas tu pergi bercerita kat orang lain pulak. Aku ni tak ada masa nak buat semua tu.







6. Kalau aku tulis atau taip nama orang lain aku akan pastikan nama dan ejaannya adalah 200% betul. Kalau memang aku tak pernah dengar nama orang tu, aku akan cari dulu daripada sumber-sumber yang betul nak pastikan betul tak ejaannya, kalau ada pangkat ke dan sebagainya. Sebab aku rasa nama ni adalah pengenalan diri kita, kalau silap tulis dah jadi orang lain kan.







7. Aku suka baca majalah/novel/suratkhabar daripada muka belakang. Aku tak taulah macam mana aku boleh mula baca daripada mukasurat belakang. Tapi kadang-kadang bila baca novel tu, baru setengah baca aku dah pergi ke mukasurat belakang nak tau ending dulu lepas tu baru sambung baca semula. Ntah apa-apa aku ni.









8. Kalau aku makan nasi atau mee sama ada kat rumah ke atau kat kedai, kalau dalam tu ada sotong, kerang dan udang aku akan ketepikan dulu benda-benda tu semua. Aku ambil juga sikit-sikit masa makan nasi ke atau mee aku tu tapi aku akan pastikan masih ada lagi yang tinggal sebab aku nak ratah last sekali.









9. Aku suka sangat berjalan-jalan dan melancong. Aku suka tengok tempat orang. Setakat ni negeri yang aku belum betul-betul pergi melancong ialah Johor, Negeri Sembilan, Perak, Selangor (4 negeri ni selalunya setakat lalu atau pergi rumah saudara), Sabah dan Sarawak. Luar negara tu memang tak pernah lagilah.









10. Aku sebenarnya suka dan pandai melukis tetapi sejak tinggalkan bangku sekolah aku dah tak praktikkan bakat aku tu jadi rasanya macam dah terkubur dah. Satu masa nanti aku nak mula semula praktikkan bakat melukis aku tu.





Inilah antara beberapa fakta tentang aku. Ada lagi kot tapi nak 10 je kan. Lagipun takyahlah bagitau banyak-banyak yang selebihnya simpan sendirilar kan. Biar aku sorang je yang tau.


Lina

No comments: