Tuesday, November 11, 2008

Perpisahan

Pagi Ahad kami sekeluarga awal-awal dah bersiap sebab nak pergi ke airport Kuantan nak menghantar Kak Lah. Nasib baik Qistina pun senang nak bangun kalau tak jenuh juga nak menunggu. Kak Lah naik flight dari Kuantan ke KLIA pukul 10.15 pagi. Dari KLIA ke Sarawak nanti pulak pukul 2.00 petang.


Qistina baru lepas berpelukan dengan Ibu Lahnya. Qistina memang rapat sikit dengan Kak Lah mungkin sebab Kak Lah rajin melayan dia. Kalau Kak Lah datang berjalan ke rumah Akinya, bila Kak Lah nak balik menangis-nangis nak ikut.


Lambaian terakhir daripada Kak Lah dan Kak Chik. Abang Isa dah masuk dulu dah. Aku tak dapatlah nak ambil gambo banyak-banyak sebab sibuk nak bersalam, peluk cium bagai. Pulak tu masa tu orang-orang yang nak pergi haji pun ramai jadi sesak jugaklah airport masa tu. Sedih memang sedihlah sebab lama lagi baru boleh jumpa semula. Walaupun ada peruntukan balik ke semenanjung 2 kali setahun selain dari nak balik sendiri tapi tak sama dengan menetap kat sini. Tak apalah bukan senang nak pergi ke Sarawak kan dah ada peluang biarlah cari pengalaman.

Lina

1 comment:

buYut Gurl said...

sedih la plak baca..
sian nnt kt Qistina..