Thursday, November 13, 2008

Pemergian

Petang semalam abah aku telah dibenarkan keluar dari hospital. Lega rasanya hati bila doktor cakap abah aku tak ada apa-apa penyakit. Cuma demam je. So, petang semalam aku keluar sekejap dari pejabat pergi ambil abah aku nak bawa balik ke rumah.
Sampai kat rumah mak aku pulak bagitau ada berita sedih. Atuk Sedara aku iaitu adik arwah nenek aku, dengan mak aku bapa saudaralah kan dah meninggal dunia. Arwah memang dah lama sakit akibat strok. Aku tak berapa rapat sangat dengan arwah sebab memang jarang jumpa. Dah lama tak balik kampung belah mak, kalau mak tak ajak memang aku pun tak baliklah. Kali terakhir aku jumpa arwah masa dia datang ke Kuantan masa nenek aku iaitu kakak dia meninggal.
Begitulah kehidupan di dunia ni, yang hidup pasti akan mati. Setiap orang perlu bersedia untuk menghadapinya sebab kita tak tahu bile pula giliran kita.
Lina

7 comments:

buYut Gurl said...

innalillah...
salam takziah ye kak...

en_me said...

alfatihah wat arwah atuk sedara itteww..

emmacommey said...

alhamdullillah ayah akk leh kuar spital...mgo cepat sembuh...

n

takziah buat akk atas pemergian salah sowang ahli keluarga...alfatihah...

nurul said...

abah dah ok ek? lelah teruk ke? eh tu la mak g kuala semalam ngan ayah.. balik berdua kebumi semalam jam 10lebih.. mak balik mata bengkak.. yela jumpa sume kat sana tak asik berderai air mata.... mak mcm terkilan la sb banyak kali nak balik kuala jengukorgtua tu tapi ayah la asik ade hal.. pastu kiv kiv last2 org tua tu meninggal... sedih banget!11 ;(

Lina said...

buyut-en_me-emmacomey >>> tima kasih byk2

nurul >>> dah kuar hosp dah... lelah taklah sgt tp demam jer... itulah klu dlm hal mcm ni klu rasa nak pergi jenguk jgn tangguh2 dah sbb kita tak tau kan bile ajal dtg menjemput... tp dah tak ada rezeki mak kamu nak jumpa nak buat mcm mana kan...

zieha said...

hidup bagaikan roda, yang pergi pasti, tk akn kembali
semoga ditempatkan bersama-sama orang yg beriman

Hajar said...

salam kak.
Innalillah...itulah namanya hidup. takziah atas pemergian salah seorang ahli keluarga akak.
Moga ayah akak cepat sembuh juga.