Tuesday, November 11, 2008

Berarak Dan Bersanding


Kami sampai kat rumah pengantin lebih kurang pukul 1 petang. Kebetulan pengantin pun baru nak berarak jadi kami pun join sekalilah. Meriah sungguh tengok majlis kahwin kat felda ni. Yang uniknya sebelum pengantin memulakan langkah ada seorang pakcik melepaskan tembakan dulu baru pengantin bergerak. Ada Khairol ambil video nanti aku uploadkan ye.


Pasukan kompang tapi aku ambil gambo yang pukul gendang je sebab itu yang paling kuat aku dengar.

Inilah pengantinnya Sayap dan isterinya Ashbana. Tema hijau lagi kebetulan aku pun pakai warna hijau juga hehehe menepati tema. Selamat pengantin baru diucapkan semoga berbahagia hingga ke akhir hayat. Jaga diri di tempat orang yer Sayap. Cepat-cepat dapat baby hehehe.

Lina

6 comments:

buYut Gurl said...

selamat pengantin baru la ye..
moga kekal ke akhir hayat...

atty's said...

selamat pengantin baru..

en_me said...

betulker namanyer 'sayap'.. anyway, me nak fantun fantun one uoooolsss..

Tanam nyiur gading,
Jual di pekan danok;
Lihat orang bersanding..
Bantal guling dipelok-pelok.. ehehe, volleee gitteww

Ena said...

hahaha
aku ingat qistina yang berarak dan bersanding ekekeke

DonCorleone said...

Tradisional. Autentik dan menarik. Perkahwinan Melayu memang begitu tetapi kadang-kadang kita nyata tenggelam dan lemas dalam adat yang penuh distorsi ini.

Lina said...

buyut n atty >>> ye kita sama2 doakan

en. me >>> lor kan dah ckp nickname je tuh... wah pantun ada makna tuh hehehe

ena >>> hahaha hampeh ko

doncorleone >>> ye kdg2 klu adat tu sampai menyusahkan tp x bole dilupakan begitu saje kan