Wednesday, October 29, 2008

Berbudi Pada Tanah

Ni nak cerita sikit aktiviti ayah mertua aku. Ayah mertua aku ni suka bercucuk tanam. Kalau kat rumah dia kat porch dan depan rumah penuh dengan tanaman. Semuanya ditanam dalam plastik hitam je sebab nanti dia nak pindahkan ke kebun dia.

Anak pokok durian.

Ini dipanggil pokok bunga rama-rama... cantik kan.

Kat depan rumah pulak ada pokok cili, subur-subur dan tak berhenti berbuah.

Pokok lada besar.

Nampak tak buah-buah cili tu... geram tengok.


Pokok cili juga.

Lina



1 comment:

buYut Gurl said...

wah!!!! kagum gle!!!
subur2 kan ayah akak tanam..kalo kite tanam, jgn kata tumbuh, silap ari bulan mmg xidup langsung!!