Wednesday, August 13, 2008

Jalur Gemilang

Malam kelmarin disebabkan tak ada apa nak buat Khairol pun membongkar la barang-barang kat stor. Aleh-aleh jumpa lak dengan bendera Malaysia. Apa lagi dia pun mula la projek memasang bendera kat depan rumah.


Khairol tengah bertungkus-lumus memasang bendera.

Bendera yang telah siap dipasang.

Bendera besar dan bendera kecil.

Kat kereta pun ada bendera juga.

Qistina pun sibuk jugalah dengan benderanya. Yang kelakarnya Qistina tak panggil bendera tu bendera tapi dia panggil merdeka. Kalau nampak je bendera kat mana-mana merdeka juga yang disebutnya. Merdeka pun merdekalah Qistina janji ada kena-mengena juga kan.

NotaHujungKaki : Tahun ni sambut merdeka kat Muar, Johor sebab ikut rombongan sepupu Khairol nak pegi meminang. Takpe malam merdeka tu masih kat Kuantan jadi bole lar ajak Khairol gi jalan-jalan.

5 comments:

value stock said...

thats amazing story.

lotto 649 said...

Whoever owns this blog, I would like to say that he has a great idea of choosing a topic.

philippine lotto said...

Baw, kasagad-sagad sa iya ubra blog!

Ena said...

wahhhh
smangat kemerdekaan btol kowang ekk...
aku masa memula tawen dulu 'tampal' gakla kat keta tapi skang ampehhhhh

Ayen said...

MERDEKA....MERDEKA...MERDEKA....Semangat mcm nilaa yg pak lah mahukan.