Wednesday, March 5, 2008

Mari Tengok Wayang!

Salam diucapkan. Rasanya dah berminggu aku tak menulis di sini. Selepas dugaan melanda yang ada aku cerita dalam posting sebelum ini, hidup aku berubah sama sekali. Aku dilanda kesibukan yang di luar kebiasaan. Baru sekarang ini aku dapat menangani kesibukan aku dan dapat juga meluangkan masa menulis di blog ini.



Banyak sungguh rasanya yang aku nak ceritakan. Aku akan ceritakan satu persatu. Aku akan mulakan dengan Dunia Baru The Movie. Ya, lebih kurang 2 minggu yang lepas aku dan Khairol telah meluangkan masa untuk menonton cerita ini. Aku dan Khairol memang minat sangat dengan Dunia Baru yang disiarkan di TV3 tapi entah kenapa Musim Ke-3 ni aku jarang dapat meluangkan masa untuk menontonnya. Kami bawa bersama anak-anak saudara Khairol iaitu Ayong, Kak Chik dan Aiman untuk menonton sama.



Secara keseluruhannya aku rasa Dunia Baru The Movie ni memang menghiburkan. Walau bagaimanapun ada beberapa bahagian yang aku rasa boleh diperbaiki lagi. Antara adegan-adegan favourite aku adalah semasa adegan di banglo kosong tu di mana melibatkan penggambaran Seekers, di rumah orang kahwin semasa Opie menyanyi juga di kedai makan yang mirip nama cafe terkenal. Pada pendapat aku watak Opie di filem digambarkan dengan selekeh sekali, dengan rambut tercacak, adegan mengorek gigi masa ditahan di balai polis aku rasa terlalu tak senonoh. Watak Darius dan Madihah aku suka tapi apa yang aku nak bagitau di sini ialah aku suka sekali lagu yang dinyanyikan oleh Kumpulan Duta bersama dengan Baizura Kahar. Lagu tu aku rasa romantik sangat. Itulah ingat nak beli tap aku tak berkesempatan lagi nak mencari album runut bunyi Dunia Baru The Movie.

Aku dan Khairol memang enjoy sekali malam tu. Yalah memang dah lama kami tak tengok wayang. Last sekali kami tengok wayang cerita Cinta. Lepas tu kami lebih banyak memborong DVD dan tonton di rumah je. Wassalam.

No comments: