Wednesday, March 5, 2008

Bengkel Setiausaha Cemerlang

Salam diucapkan. Pada 25 hingga 27 Februari yang lepas aku telah mengikuti Bengkel Setiausaha Cemerlang yang dianjurkan oleh unit aku. Bengkel ni telah diadakan di Woodland Resort, Taman Negara, Pahang. Ada 44 orang peserta yang terdiri daripada Pembantu Tadbir (Kesetiusahaan) dari seluruh Pahang.

Masa mula-mula tengok program yang diaturkan rasa macam penuh sangat sebab pada hari kedua tu bengkel sampai ke malam tapi setelah mengikuti bengkel tersebut rasa macam tak cukup masa pulak. Bengkel ni telah dikendalikan oleh Profesor Madya Zulkifli dari UTM. Bengkel ni lebih ke arah motivasi dan menilai diri sendiri. Memang enjoy sangat cara Prof tu kendalikan. Memang tak boring, tak stress dan kami nak terlibat dalam semua aktiviti yang dibuat. Itupun banyak topic yang Prof tu tak explain detail sangat sebab tak cukup masa tapi aku rasa memang banyak faedah yang aku dapat. Peserta-peserta yang lain pun cakap yang mereka puas hati dan seronok sangat sepanjang bengkel.
Petang 26 Februari aku sempat pergi menaiki bot melalui jeram. Yelah bila lagi boleh merasa memudiki sungai. Aku naik sebuah bot panjang berbumbung yang boleh memuatkan kira-kira 12 orang. Pemandu bot tersebut memang berpengalaman sebab dalam perjalanan pergi kami akan menempuhi beberapa buah jeram secara melawan arus dan dia juga berpengalaman untuk membasahkan semua penumpang (aku memang basah satu badan). Oklah sila tengok gambar-gambar yang uploadkan di sini yang aku ambil menggunakan handphone aku je. Frust jugak sebab kamera digital aku mengalami kerosakan.

Jeti untuk menaiki bot memudiki sungai atau ke Canopy Walk

Bot panjang yang aku naiki

Pemandangan di hadapan bot

Di dalam bot

Antara jeram yang kami lalui

No comments: