Wednesday, September 12, 2007

Selamat Menyambut Bulan Ramadan

Pejam celik pejam celik kita dah sampai di bulan Ramadan yang mulia. Pengisytiharan Puasa malam semalam telah menetapkan tarikh permulaan puasa pada hari Khamis, 13 September 2007 bersamaan dengan 1 Ramadan 1428.

Bulan Ramadan taun ni aku sambut dengan penuh kesyukuran. Bersyukur kerana masih diberi peluang utk aku menjalani ibadah puasa. Taun ni juga aku berharap dapat menunaikan semayang tarawikh dengan sepenuhnya kecualilah aku dilanda masalah wanita hehe. Puasa kali ni juga pertama kali aku menyambutnya tanpa wan@mak yang aku sayangi. Juga pertama kali berpuasa di rumah sendiri. Teruja jugaklar aku coz macam2 dah plan dlm kepala nak masak ape utk juadah berbuka.

Aku juga berharap utk tdk membazir semasa berbuka. Cuba menahan diri daripada membeli bermacam2 juadah berbuka yg akhirnya bila tak abis akan masuk ke tong sampah. Bila mengenangkan itu semua betapa pada taun2 sebelum ini aku telah banyak membuang rezeki yang sepatutnya bole menjadi rezeki orang yang lebih memerlukan.

Utk permulaan aku akan bersahur dan berbuka di rumah mertua aku. Seronok juga ramai2 dan insya-Allah seterusnya di rumah aku sendiri. Kepada semua rakan2 blog aku ucapkan Selamat Berpuasa dan selamat menunaikan ibadah tarawikh.

1 comment:

Nurulhuda said...

happy fasting to u too..tak sabar nak balik umah ni..sb sok dah pose..cos isnin tuang class..then hari ni (rabu) je ade class..tgh tgu bf org dia ada keje kt putrajaya..tgu die kutip org balik sekali..

-mak ckp org dukung aina dia nampak mcm akak dukung org masa kecik2 dulu...huhu ;)